Magazyn architektoniczny : Propozycja mostu dla pieszych w Amsterdamie / Francesco Piffari

Dzięki uprzejmości Francesco Piffari Francesco Piffari podzielił się z nami propozycją projektu mostu dla pieszych w Amsterdamie.
Aby zaprojektować nowy symboliczny most, należy zastanowić się nad koncepcją mostu; czym jest most w zbiorowej wyobraźni.
Biorąc pod uwagę most w jego podstawowym znaczeniu, można powiedzieć, że osobliwością mostu jest dotknięcie.
ziemię w zaledwie dwóch punktach, aby unosić się w powietrzu i być zawieszonym nad przeszkodą; jest oczywiste, że most ustanawia silny związek z powietrzem i wodą, dwoma elementami, z którymi jest otoczony.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
W przeszłości most był połączeniem dwóch punktów, do których trudno dotrzeć, takich jak skrót.
Nawet dzisiaj rzeczywiście jest to tylko link i architektura przechodząca składająca się z zawieszonej ścieżki.
Jak nominalnie jest ustawiony jako tylko płyta o grubości wystarczającej do utrzymania wymaganego ładunku, zwykle dość cienka, relacja między mostem a powietrzem, generuje przezroczystość i lekkość.
Dlatego ten most jest zbudowany z cienkich płyt, które rozciągają się w poprzek kanału Amstel z jednego brzegu do drugiego; te płyty nakładają się na siebie, tworząc przestrzenie wymagane przez brief.
Dzięki uprzejmości Francesco Piffari Zmienne wysokości płyt nad kanałem sprawiają, że zwiedzający doświadcza różnych relacji z wodą, gdy przechodzi wzdłuż mostu: taras kawiarni daje relaksującą przerwę, dwa doki, w których płyty zanurzają się w kanale, sprawiają wrażenie Bezpośrednie połączenie i garaż naprawy rowerów daje widok ptaka latającego cal od wody.
Dzięki uprzejmości Francesco Piffari Chociaż projekt ma kilka miejsc na funkcje pomocnicze, główny cel mostu zostaje zachowany; dlatego przepływ pieszy i rowerowy nigdy nie jest obciążony, w rzeczywistości wiele funkcji znajduje się poza nim.
Również brzegi kanału są chronione przed wszelkimi budynkami, które mogą powodować utrudnienia w ruchu samochodowym, rowerowym lub pieszym; powód, dla którego cały program projektu jest skondensowany na moście w jego granicach.
Dzięki uprzejmości Francesco Piffari Kawiarnia jest największą przestrzenią projektu, ma szeroki taras z widokiem na kultową stoperę i ma swój własny dostęp z mostu, prosto z banku, a nawet z kanału dzięki stacji dokującej.
Stacje naprawy rowerów znajdują się w łatwo dostępnym miejscu, tuż obok głównej ścieżki i celowo blisko dużego deptaka przed Muzeum Dziedzictwa.
Dzięki uprzejmości Francesco Piffari Biuro administracyjne znajduje się w bardziej odosobnionym miejscu, w celu zachowania prywatności i uzyskania lepszego środowiska pracy.
Poza wymaganym programem, projekt planuje obok kawiarni na głównej ścieżce, niewielką przestrzeń zewnętrzną do wykorzystania przez Muzeum Dziedzictwa do promowania swojej głównej wystawy; i mała wypożyczalnia łodzi w doku obok biura administracji.
sekcje 01
[podobne: Depaletyzatory, aluminium 6082, wiercenie w żelbecie ]

Powiązane tematy z artykułem: aluminium 6082 Depaletyzatory wiercenie w żelbecie