Ze swiata architektury – Główny pawilon na 9. Międzynarodową Wystawę Ogrodniczą w Pekinie (Pekin) 11

Atelier 11 Położony w naturalnej okolicy w pobliżu gór, rzek i mokradeł w południowo-zachodnich przedmieściach Pekinu, propozycja Atelier 11 na główny pawilon Expo ma na celu stworzenie sztucznego krajobrazu.
Zamiast konstrukcji stworzonej przez człowieka, ich konstrukcja odzwierciedla stan terenu parku i szczególny motyw Expo.
Uproszczona forma, unikalne przestrzenie i elastyczne planowanie stają się elementami, które ułatwiają i wpływają na siebie nawzajem w ogólnym projekcie.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Architekci przyjmują Taihu Rocks jako inspirację dla kluczowej koncepcji architektonicznej formy.
Taihu Rocks to rodzaj malowniczych kamieni ogrodowych zaczerpniętych z brzegów jeziora Taihu w południowych Chinach od czasów dynastii Song sprzed ponad tysiąca lat i szeroko stosowanych w chińskich ogrodach klasycznych.
Mówiąc o połączeniu prostoty i spirytualizmu w charakterystykach Taihu Rocks, forma wynikająca z naturalnego cięcia i rozprzestrzeniania staje się ostatecznym projektem.
.
Atelier 11 Jako naturalny element i niezastąpiony składnik sztuki ogrodowej, skała jest uważana za idealną reprezentację piękna kultury ogrodowej w nowej erze.
I pod niedbałym pojawieniem się skał Taihu, leży w ścisłym związku z lokalnym geograficznym charakterem i głębszym wpływem filozoficznych teorii w tradycyjnej chińskiej kulturze.
.
Atelier 11 Chociaż pawilon został zaprojektowany na konkretne wydarzenie, utrzymanie funkcjonalności architektury po Expo jest również głównym problemem w procesie projektowania.
Obudowa przestrzeni wystawienniczej, centrum doświadczeń dla odwiedzających, centrum badawcze i wszystkie powiązane obiekty, projekt pawilonu przyjmuje elastyczny system przestrzeni, w którym duże przestrzenie mogą być ponownie zorganizowane ze względu na różne wymagania dotyczące pokazów i konferencji oraz małych przestrzeni zarezerwowane dla indywidualnych żądań funkcjonalnych.
Architekci z jednej strony umieścili cały budynek w umundurowanym systemie kolumn 9mx9m.
Z drugiej strony, pewna liczba przestrzeni wystawowych jest tworzona wewnątrz w oparciu o ten sam umundurowany system kolumnowy, ale o różnych skalach, w celu spełnienia różnych wymagań przestrzennych dotyczących wystawiania kwiatów, skalniaków i krajobrazów doniczkowych.
Ponadto, inspirowani elastycznym projektem ścieżki w chińskich ogrodach klasycznych, architekci tworzą zróżnicowaną sieć komunikacyjną, łączącą różne przestrzenie wystawiennicze, co znacznie wzbogaca różnorodność i poziom jakości przestrzeni.
.
Atelier 11 Forma przyciągałaby zwiedzających do poznawania świata kultury ogrodowej w przestrzeni architektonicznej przypominającej skały i jaskinie.
W regularnym systemie kolumnowym mogli doświadczyć różnych przestrzeni ze zmianami wysokości i skali.
Jest to przestrzeń zaprojektowana, aby zapewnić dostępną platformę dla wszystkich odwiedzających do korzystania z wystaw, programów edukacyjnych, wymian i działań związanych z kulturą ogrodową.
.
Atelier 11 Architekci: Atelier 11 Lokalizacja: Pekin, Chiny Kierownik projektu: Xu Lei Zespół projektowy: Gong Meng Klient: Komitet 9.
Chin (Pekin) Międzynarodowy Ogród Expo Powierzchnia budowy: 30 000 m2 Konkurs: 2010.12
[więcej w: mrówka aleksandrów łódzki, naczynia wzbiorcze, metalzbyt gdańsk ]

Powiązane tematy z artykułem: metalzbyt gdańsk mrówka aleksandrów łódzki naczynia wzbiorcze